Heritage Park

30 mei 2018 - Calgary, Canada

Een aanrader is het Heritage Park hier in Calgary. Een dik uur met het OV vanuit onze standplaats, maar dat is het meer dan waard. Veel historische gebouwen, die net als in ons Openluchtmuseum zijn verplaatst naar een plek, waardoor een aardig beeld wordt gegeven van de tijd tussen zeg 1850 en 1910. Met de nodige uitleg door bezielde, klederdrachtige mensen, die enthousiast zijn over wat ze doen, uitbeelden of vertellen.

Er zijn ook rijdende stoomtreinen (alleen vandaag natuurlijk niet), een klein museum met antieke auto's, een fort (dit keer wel met houten muren en torens), een remise, station, pubs en saloons, indianententen, paard-en-wagens, noem maar op. Alles wijd uit elkaar, want ruimte zat natuurlijk hier.

Uiteindelijk moegewandeld hebben we de rode trein naar dezelfde pub van gisteren genomen. We hadden ons gisteren verkeken op de hoeveelheid nacho's die we als voorafje hadden genomen, waardoor we nooit meer aan een echte maaltijd waren toegekomen en dat gingen we nu goedmaken. En met succes, want het was heerlijk. Dezelfde busreiziger terug van drie kwartier begint routine te worden, dus die doen we niet meer na nu. Morgen gaan we camperen.

1. Jan en Willeke:
    31 mei 2018