Een rustig begin

18 mei 2018 - Toronto, Canada

Natuurlijk, het is geen pretje om de wekker om vijf uur te horen gaan. Maar volgens plan reden reden we om zes naar Annemarie, die meeging naar Schiphol en de auto mee kreeg voor gebruik in onze afwezigheid. L

Keurig op tijd hebben we de hele Schiphol-riedel afgewerkt en belandden we op onze ruime stoelen ... Nou, dat viel nog tegen, want we konden weliswaar onze benen goed strekken bij die nooduitgang, maar die enorme man van tweemetertien in lengte en gelijke omvang maakte recht in mijn stoel zitten er niet eenvoudiger op. Maar ach, het was maar zeven uur zitten en hij was heel vriendelijk. Wel viel het iedereen in de omgeving op dat ze hem boven de oortelefoontjes uit hoorden snurken, maar daar mag ik niks van zeggen vindt ze ...

Het was we leuk om nou ook Groenland eens te zien. Waarom het land deze naam heeft gekregen is niet helemaal duidelijk, want veel witter kon het niet zijn.

Eenmaal geland bleek het een redelijk zonnige dag, een graadje of 15, met wel een beetje wind. Het belooft nog wat warmer te worden volgens het weerkanaal, da’s fijn. Onze hotelkamer is best luxe. Een week geleden kregen we ineens bericht dat het in januari al geboekte appartementje gesloten was en moest er halsoverkop iets anders gezocht worden. Ik heb toen iets uitgezocht dat 35% duurder was en dat kregen we voor dezelfde prijs als eerder, dus niet verkeerd van Expedia. Het blijkt een tweekamerruimte met een slaap- en een zitkamer, die allebei een tv hebben. Mooi toch?

Om de stad een beetje te leren kennen zijn we nog wat rond gaan wandelen in de buurt. Goed voor de stappenteller (10.666). Er is zat te doen, ook omdat het een feestweekend is. Niet vanwege Pinksteren, want dat kennen ze hier niet, maar omdat het a.s. maandag Victoriaday is en iedereen vrij is. Veel braderieën en live muziek, gezellige drukte dus.

Nu is het hier kwart over acht ‘s avonds en we zijn kapot. Niet zo gek, want bij jullie is het nu kwart over twee en we waren natuurlijk al om vijf uur begonnen ... dus truste en tot het volgende verhaal!

1. Anton S de Bode:
    19 mei 2018
    Ben alweer benieuwd naar de volgende aflevering van jullie stripverhaal! Ik geloof dat het hier gisteren niet eens bóven de 15° C gekomen is, wacht op de 11 steden tocht...
  2. Sandra Demage:
    31 mei 2018
    Toen ik in het grijs verleden met mijn vader en moeder naar Canada vloog riep mijn vader boven de pool: " Kijk, een ijsbeer!"
    Iedereen keek naar buiten . En hij hij had lol😉