Een zonnige zondag

20 mei 2018 - Toronto, Canada

Zonder te hebben ontbeten werden we om exact 10 uur opgepikt met de auto. We gingen samen ontbijten. Uiteindelijk zijn we terechtgekomen in een tent in The Beaches, waar we Eggs Benedict en koffie hebben genomen. De omgeving daar was wel erg mooi, er stonden in het geaccidenteerde wijkje achter de uitspanning straten vol met vrijstaande huizen, allemaal in een andere stijl gebouwd, netjes onderhouden en niet voor minder dan een miljoen dollar te krijgen. De betere buitenwijk zullen we maar zeggen. Met de ontluikende bomen en struiken en de bloesem erbij was het echt heel prettig om te zien.

Na nog een wandeling in een park langs de kust van Lake Ontario met het zonnetje op ons bolletje werd een zoektocht naar een benzinepomp gestart. We kunnen nu zeggen dat wel zo'n beetje de hele stad hebben gezien in deze zoektocht, waarbij ook nieuwe delen langs het meer bij de binnenstad een keer of wat werden aangedaan. Uiteindelijk zijn we weer beland bij de Beerhall waar we gisteren ook al waren en dat was weer een succes. Toen moesten Kees en Marian de reis naar huis weer aanvangen en hebben we hartelijk afscheid genomen.

Marijke en ik hebben daarna langs het havengebied gewandeld, waar het een drukke belang was, om vervolgens de stoute schoenen weer eens aan te trekken en het torentje van de stad even bezocht. Met 553 meter was de CN Tower tot 2007 het hoogste vrijstaande bouwwerk ter wereld. Het bezoekersgedeelte waar wij in zijn geweest was met 350 meter hoger dan de vorige toren die we deden, de Sydney Eye. Marijke had van deze toren toch wel wat last, omdat ze het gevoel had dat ie wat heen en weer ging, wat waarschijnlijk ook wel het geval was. Maar ze heeft moedig volgehouden en de tour afgemaakt.

Na nog weer een lange wandeling richting Chinatown hebben we een burger en een biertje gegeten en hebben we voor het eerst het openbaar vervoer gebruikt om weer bij het hotel te komen, wat ook nog een leuke rit werd.
Nu de pootjes omhoog en uitrusten van de 14.000 stappen die we vandaag hebben gezet.

1. Anton S de Bode:
    👍🤗
  2. Soraya Van Diest:
    Mooi uitzicht!
  3. Tjitte:
    21 mei 2018
    Ziet er goed uit! Leuk om te horen dat het met mijn oude student Kees goed gaat!!
    Geniet ervan en de groeten aan mijn oom Simon-Jan in Toronto! 😜😜