Auto's en winkelen

3 juni 2018 - Edmonton, Canada

Rond tien uur waren we weer helemaal klaar voor de volgende verplaatsing. Dit keer was er een tussendoel: het Reynolds Museum in Wetaskiwin, een uurtje onder Edmonton. Marijke besloot om lekker bij de camper te blijven rondhangen en ik ben een uurtje foto's van oude auto's wezen schieten, wat ik nou eenmaal leuk vind.
Het bleek een hoogwaardig museum dat in de buurt van de kwaliteit van Louwman kwam, maar wel flink wat kleiner was, maar een feestje.

Daarna door naar wat tot voor kort het grootste winkelcentrum in de wereld was, de West Edmonton Mall. Nou, het was inderdaad gigantisch. We kwamen toevallig in een gedeelte binnen waar even geen winkels zaten en hadden zo iets van: Wat is dit? Een enorme hal met gewoon zo'n beetje de hele Efteling er in, pythons, afschiettorens, draaimolens, alles was er. (zie onderdeel Video's!)
Na wat rondvragen kwamen we in een gebouw met honderden winkels, sommige zelfs meerdere keren en tussendoor dan ineens weer een kunstschaatsbaan of een vijver met het schip van Columbus er in. Links en rechts stonden wat supercars die je met een loterij kon winnen, allerlei soorten eetgelegenheden, een enorm golfslagbad met glijbanen waar Duinrell jaloers op mag zijn, echt bizar. Een paar spijkerbroeken en schoenen verder besloten we een plek voor de nacht te gaan zoeken. Die vonden we buiten de stad in St. Alberts, met eindelijk een camping waar je een doucheruimte hebt. De douche in onze camper is ook te gebruiken, zeker als je full hook-ups hebt (je zit dan aangesloten op water- en riool- en elektriciteitsaansluitingen), maar het is wat krap en de wc gaat flink wat water lekken als we de waterleiding aansluiten.

Het waaide vandaag wat harder, wat op sommige dwarsstukken wat lastig rijden was en aan het einde van de dag kwam er weer wat miezerregen, maar we zaten hoog en droog. Ook het onweer dat in de nacht overkwam deerde ons niet.

Morgen start het gedeelte met de Nationale Parken in de Rocky Mountains.

1. Tjitte:
    4 juni 2018
    Ziet er allemaal niet verkeerd uit, freunden! Ben benieuwd naar de plaatjes van de rocky mountains.
  2. Canada 2018:
    5 juni 2018
    Kijk onder Foto’s en je ziet er meer van onder het verhaaltje ...