Een drukke zaterdag

19 mei 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Na een lange nacht - waar we wel aan toe waren - en een heerlijk omelet-met-ham ontbijt in het hotel, werden we om elf uur opgewacht voor de deur van het hotel door Marian en Kees Oosthoek, waar we mee afgesproken hadden een paar weken geleden toen ze in Nederland waren. Ze wonen vier uur rijden hiervandaan bij Detroit in de US en konden ons de stad laten zien. Naast siteseeing konden we nou eens uitgebreid bijkletsen over van alles en nog wat: familie, kinderen, economie, politiek, lifestyle, alles kwam voorbij. Een auto bleek toch zijn voordelen te hebben en het was gelukkig niet heel druk op de weg op zaterdag. Alleen bleek navigeren met de routeplanner tussen die enorm hoge gebouwen niet altijd eenvoudig, omdat de satellieten niet altijd in beeld zijn. We hebben een aantal wijken en interessante punten kunnen zien, zoals een hippiewijk, Chinatown, omgebouwde pakhuizen waar kunstzinnige en gezellige uitgaansgelegenheden zijn, zoals de beerhall waar we paar uur gezeten hebben. Als kroon op de dag volgde een bezoek aan het Second City theater met een comedyshow. We zaten op het balkon, dus prima uitzicht, zo'n beetje op Stetler en Waldorf plaatsen :) De show was erg vermakelijk, alleen begonnen onze ogen langzamerhand te zwemmen, want het was van tien tot twaalf uur 's avonds, wat op onze inwendige klok van vier tot zes uur 's ochtends was ... Rond een uur werden weer bij ons hotel afgeleverd en niet lang daarna waren we 'uit'.

1. Anton S de Bode:
    20 mei 2018