Wat gaat het worden in 2017?

5 maart 2017 - Voorschoten, Nederland

Er zijn intussen plannen om in 2017 weer een verre reis te maken, maar niets is nog definitief. Wordt het New England (noordoost USA)? Oost Canada? West Canada? Of een combinatie hiervan? We zijn er nog niet uit.

De eerste begrenzing is de periode. We kunnen niet te laat in het najaar, want dan zijn er allerlei verplichtingen. De maand september lijkt hiervan gevrijwaard, dus dat zou hem moeten worden.

En dan het doel.

Frits wilde altijd al eens naar een gebied waar de Indian Summer goed te zien is. Dit is in New England eind september/oktober. In Canada, dat iets noordelijker ligt, is het mogelijk wat eerder, dus dat zou kunnen passen.

Daarnaast is West Canada ook erg aantrekkelijk, met name de Rocky Mountains. Calgary, Banff en omgeving zijn prachtig, zo vertellen alle brochures ons.

Het meest waarschijnlijk is een scenario, waarbij eerst West Canada wordt aangedaan (nog niet te laat in het seizoen voor het weer) en daarna via een binnenlandse vlucht Oost Canada (Indian Summer zo laat mogelijk opzoeken).
Maar het kan ook maar zo een groot rondje Boston - Montreal - Toronto - Boston worden.

We hebben nog wat uit te zoeken en beslissen ... maar dat is zoooo leuk :)