Een nieuw begin

14 februari 2018 - Voorschoten, Nederland

Na de onverwachte uitval van onze vorige geplande reis hebben we een nieuwe poging opgestart voor onze reis naar Canada.

18 mei stappen we - ijs en weder dienende - weer aan boord van een vlucht naar Canada. De vorige keer zouden we in Calgary beginnen en in Toronto eindigen, dit keer hebben we het omgekeerd ivm het jaargetijde. De winter is nog maar net weg als we eind mei bij de Rockies komen; de schitterende meren zijn in de regel pas eind april/begin mei ontdooid.

We vliegen dus op Toronto, waar we na een paar dagen vanuit ons appartementje in de stad zullen rondbanjeren, daarna met de luxe huurauto naar de Niagara Falls en het Algonquin Park om te eindigen bij verre achter-achterneef Dick. Vooral op het tweedaagse verblijf in een blokhut vlak bij Algonquin verheugt Marijke zich geloof ik het meest.

Op 28 mei vliegen we door naar Calgary (4 uur vliegen!) om daar ook weer een paar dagen in de stad te verblijven. De Olympic Oval heeft op de een of andere manier een vreemde aantrekkingskracht op mij, hoewel er dan niks te doen is.
Daarna hebben we voor ruim een week een camper gehuurd, waarmee we hopen Dynosaur N.P., een western treinreis (met gegarandeerde overval), Edmonton, Jasper, Lake Louise en Banff te kunnen gaan bewonderen. Het vorige keer geplande bezoekje aan Waterton Lakes N.P. doen we niet, want dat is precies op de dagen dat we daar zouden zijn geweest vorig jaar helemaal afgebrand.

We hebben er ongelofelijk veel zin in.

1. Anton S de Bode:
    14 februari 2018
    Ik ben weer benieuwd naar jullie belevenissen!
  2. Canada 2018:
    14 februari 2018
    Dank je Anton, ik heb speciaal voor jou het plaatje voorlopig even aangepast :)
  3. Veronica Miltenburg:
    15 februari 2018
    Ziet er goed uit.
    Volg graag jullie avonturen in het mooie Canada