Een dagje lokaal

27 mei 2018 - Tiny, Canada

Onze gastheer en -vrouw hebben ons op zondag rondgeleid door hun omgeving. Verhalen over wie waar woont, wat de huizenprijzen een beetje doen, waar de plaatselijke wrijvingen om gaan, hoe de politiek werkt, noem maar op. Altijd leuk om het enthousiasme te horen over iemand's wereld.

Voor de dames was er een iets ander programma dan voor de heren. Zij gingen een  lange wandeling over een voormalige spoorlijn (daar zijn ze goed is hier) maken met de hond Bear, een pup van 8 maanden die een kruising tussen een Sheepdog en een poedel is. En onvermoeibaar, dat ook. Volgens de dames is het een wandeling van bijna 14 km geworden. Wij mannen gingen bij een 120 oud stoomschip kijken, dat van dezelfde werf afkomstig was als de Titanic. Het schip heeft jarenlang dienst gedaan op de binnenmeren hier en is weer in ere hersteld, maar ze zijn er nog niet helemaal en het programma dat voorzien was om rond dit schip nog meer historische zaken te laten terugkeren, zoals een treinstation, lijkt niet helemaal uit te komen. We hadden maar een half uur de tijd en er was een rondleiding van anderhalf uur. Dat kon dus niet en we wilden een gewoon kaartje om zelf rond te kunnen kijken. Dat ging goed, we waren een trap opgeklommen naar een volgend dek toen we ineens teruggeroepen werden, want we mochten niet zelf rondlopen, om verzekeringsredenen. Zo'n echt Noord Amerikaanse reden dus. Ze deed er vervolgens niet moeilijk over dat we ons geld terugwilden, dat dan weer niet. Zo stonden we na 10 minuten weer buiten ... Na nog wat nodige buurten en interessante plekken te hebben bekeken ontmoetten we de dames weer bij het afgesproken restaurant, waar een glaasje goed smaakte.

Rond het avondeten kwamen er ook nog eens een heel leuk stel langs, we hebben onze was kunnen doen en de koffers gepakt en gewogen voor de volgende vlucht morgen, nadat het verre westen!