De laatste dag

19 november 2016 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Voor ons gevoel is het nu één uur 's middags (want zo laat is het nu in Sydney). Op de klok staat dat het zes uur 's morgens is, want dat is het nu in Dubai. Maar in Nederland is het nog drie uur 's nachts, en daar moeten we heen. Verwarrend dat tijdreizen. Eigenlijk is het een soort van back to the future. We hebben zojuist in 14 uur 12.000 km afgelegd, waarvan 9 uur over water (Indische Oceaan). Is wat vermoeiend, vooral als je niet makkelijk slaapt aan boord. Wel veel films gezien en ik heb genoten van het album Aja van Steely Dan.

Nog een uurtje, dan mogen we alweer aan boord van onze laatste vlucht met een A380 van Emirates. Dit keer hebben we de beste plaatsen van alle vluchten, bij een exit, dus eindelijk veel beenruimte. Tenminste dat hopen we nu nog :)

Daarna is het echt voorbij ... snif ... we hebben veel mooie nieuwe herinneringen opgebouwd die we de rest van ons leven zullen blijven meedragen. En dat was de beperkte ongemakken van het vliegen meer dan waard.

P.S. die beenruimte was een illusie, want er stond een wand voor ons, dus we hadden in feite nog minder ruimte dan met een stoel voor ons ...