Terug naar Sydney

17 november 2016 - Rockdale, Australië

Na wederom een tijdig vertrek van de camping waar we drie nachten hebben gestaan zijn we naa Sydney teruggezakt langs de kust. Een bezoekje aan Caves Beach, maar nu met de zon erbij was heel anders dan een paar dagen geleden. Jammer dat het vloed was, anders hadden we over het strand naar de uitgeholde grotten kunnen lopen.

Een stukje verder op was Catherine Hill Beach, waar een oude verlaten pier de zee in was gebouwd, waar vroeger twee keer per dag een kolenschip voor Newcastle werd geladen. Het steile zandstrand was heel boeiend, zeker met een paar surfers in beeld. Het is onvoorstelbaar, maar op elk strand waar we geweest zijn is altijd wel een paar surfers te vinden.

Over de Pacific Highway reden we Sydney binnen. Best lastig rijden, dwars door een stad met 4,5 miljoen inwoners, links rijdend met zo'n groot hok, maar het doel werd bereikt: over de Harbour Bridge, langs het Opera House, The Rocks en alle wolkenkrabbers en landmarks die we pas nog, maar ook alweer een eeuwigheid geleden, hebben gezien.

Helemaal aan de andere kant van de stad kwamen we weer in het Royal National Park, dit keer om te overnachten en uit eten te gaan in het plaatsje Bundeena. Dat werd een teleurstelling. Geen restaurants open in deze tijd van het jaar. Er kon alleen maar met nationale passen gepind worden, dus geen geld uit de muur voor ons. Dat wisten we op te lossen door bij de supermarkt inkopen te doen om zelf dan maar eten te koken. Ze stonden toe dat je meer pinde, dus dat ging goed. Vervolgens bleek dat je de camping minimaal twee dagen van te voren via internet moest boeken en betalen.. dat was even niet uit het vooronderzoek gekomen.

Een beetje teleurgesteld zijn we die hobbelige smalle kronkelige rotweg door het N.P. weer teruggereden en hebben een camping in de buurt van camperinleverpunt en vliegveld gevonden waar nog net een plekje voor onze afmeting camper te vinden was.

De ingekochte soep, quiches en bier gingen er goed in en een potje 21-en om tandenstokers vervolmaakte de dag. Morgen mogen we tot 12 uur op de camping blijven, dus dat geeft alle kans om relaxt de boel in te pakken en schoon te maken. En dan al weer op naar huis. Het is voorbijgevlogen!

1. Anton S de Bode:
    17 november 2016
    Ik wens jullie een heel goede reis en alvast hartelijk welkom. Zaterdag haalt Annet mij op om op bezoek te gaan in Leiderdorp. Heb leuke foto van Marry en Henk gezien, ze loopt weer rond!
  2. Canada 2018:
    18 november 2016
    Wij hebben de foto ook gezien, Anton. Zaterdagavond gaan Marijke en ik langs, mogelijk een tikkie slaperig, maar dat zien we dan wel weer :)