Newcastle

15 november 2016 - Newcastle, Australië

Vandaag een wat vreemde dag. Enerzijds bijzonder verontrustende berichten over de gezondheid van (schoon)mama, anderzijds het wandelen door een bijzonder aardige stad. Gelukkig bleek in de loop van de dag dat de toestand in Holland de goede kant op ging en we dus niet halsoverkop terug hoefden. We hebben nog een hoop mooie dingen kunnen bekijken met in het achterhoofd die ongerustheid. Een beetje wezenloos.

Newcastle is de tweede plek in Australië waar een nederzetting/stad gebouwd is, dus veel historie hier. Er is een grote haven waar forse zeeschepen naar binnen kunnen, zo zagen we. Verder zijn er een aantal stranden met forse golven, dus ook hier weer surfers in het water. De 'binnenstad' is op plekken gezellig, maar in Sydney zijn leukere stukken. Na de nodige uren rondslenteren hebben we de bus terug genomen, weer een uur hobbelen, maar voor die ene dag prima. Moet er niet aan denken elke dag zo lang in de bus te moeten zitten.

Na een late gas-BBQ hebben we genoten van de supermaan en een kudde vleermuizen die al schreeuwend de boom naast onze camper 's nachts bevolken. Het is Annemarie gelukt om er een te fotograferen met de flitser. Ze zijn heel groot en flapperen door de nacht (Darkwing Duck?)

Nu nog even napraten en appen met de familie en dan morgen weer een mooie dag. Daar gaan we voor!