Winkelen

16 november 2016 - Belmont, Australië

Het zat er natuurlijk aan te komen ... de dames wilden naar een winkelcentrum. 't Was maar een half uur met de bus naar Charlestown. We hadden nog net genoeg saldo op de Opal (OV ) card, dus het moest kunnen en dan was die kaart ook maar weer leeg. Er werd ons mannen nog de kans gegeven om bij de camper te blijven, maar een hele dag nietsnutten ging ons te ver, dus wij mee ...

Uiteraard begon het met koffie en gratis WiFi, want we moesten wel weten hoe het met de rest van de wereld was. De eerste paar winkels gingen nog wel, want elektronica en uit Oost-Azië afkomstige prullaria. Ze zijn hier al helemaal in de kerststemming en de hoeveelheid zooi die daarvoor in China is gemaakt is ongelofelijk. Dit soort winkels is hier ook steevast in eigendom van Chinezen.

Daarna werd het lastiger. Kleding, cosmetica, sieraden, ondergoed, telefoonwinkels, supermarkten, schoeisel en nog tig keer dameskleding ... allemaal dingen die je bij ons niet ziet in een winkelcentrum (wel dus). Wij zagen het nut van H&M bezoeken niet zo, want dat kon thuis ook, maar dat zagen we helemaal verkeerd. Er kon wat anders in de schappen liggen, dus een must...
Het was allemaal onder één dak, met airco en prachtig gebouwd hoor, daar lag het niet aan. Na een half uur wachten op een pleintje zijn wij mannen eens gaan verder lopen om de boel te verkennen. Toen we daar mee klaar waren en het hele enorme centrum waren doorgelopen en weer op hetzelfde pleintje kwamen waren de dames daar ook aangeland. Er was een jurkje gescoord met 30% korting! Na gezamenlijk nog een smoothy te hebben genuttigd zijn de heren weer op de bus gestapt en hebben heerlijk relaxt een biertje genomen op de camping en lekker wat gelezen en een tukkie gedaan. Dick had uit balorigheid stiekem niet uitgecheckt in de bus (voor die $ 0.63 ook niet de moeite), dus we hadden er enorme schik in dat de chauffeur nu onder de banken zou gaan zoeken aan het eind van zijn dienst, want er moest nog een passagier aan boord zijn ....
Rond half zeven kwam de bus met dames aan en werd de score getoond. We waren onder de indruk van hoeveel ze hadden kunnen kopen voor zo weinig geld en waar het allemaal bij paste en voor gebruikt kon worden!
Kortom een rustige dag zonder al te veel bijzonderheden. Is ook wel eens goed. Aan het thuisfront lijkt alles onder controle, er is even gebeld met (schoon)(o)ma(ma) zelf, dus da's geruststellend.

In de avond hebben we weer kunnen genieten van de vleermuizen die met veel geschreeuw en kabaal de boom naast onze camper betrekken na zonsondergang. Kennelijk vinden ze de vruchtjes lekker, want we vinden 's morgens uitwerpselen met veel pitjes erin om ons heen. Marijke heeft dit keer niet ineens oog in oog gestaan met een wombat, zoals de avond ervoor. Ze gaf toen wel een gilletje :)

Morgen rijden we door Sydney naar de laatste camping.