Belmont (bij Newcastle)

14 november 2016 - Belmont, Australië

Ons gevoel over de Hunter Valley werd bevestigd toen we er doorheen reden: er zullen ongetwijfeld wijnbedrijven zijn, maar we hebben niet een wijnstruik gezien. Alleen maar weiden en dorpjes, uiteraard veel rotondes en stoplichten. Dick heeft ons gevaarte er veilig doorheengestuurd en ons naar de door Annemarie uitgezochte camping aan de Macquarie baai gebracht. Een tochtje in de omgeving maakte duidelijk dat het hier om een baai gaat die via een kanaal in verbinding staat met de zee, dus ook eb en vloed kent en zout is. In deze Lake Entrance staan serieuze stromingen, dus daar moet je niet wezen. We dachten een leuk stukje oceaanstrand te kunnen zien, maar dat werd bemoeilijkt door weinig makkelijke toegangen, regen en het ontbreken van zoiets als strandtenten of gewoon een pub. Een echte dorpskern hebben we in twee opvolgende dorpen niet kunnen vinden. Het is hier toch anders ...

De avondmaaltijd was dik in orde: lasagne uit eigen oven. Een twee kilo pak van de Aldi vanmorgen in de vriezer gestopt en 70 minuten opwarmen. Daarna nog even in de aparte gasgrill voor een krokant laagje en het kan niet missen. (Er zit veel apparatuur in dat hok. Jammer dat er veel te weinig kastruimte is gemaakt) Waarschijnlijk is de gastank nu vrijwel leeg, maar dat was het dubbel en dwars waard. Weer regen 's nachts, maar zolang het daarbij blijft ... En ik heb weer eens gewonnen met Skipbo na drie dagen ...

Morgen naar de stad (Newcastle)