Katoomba

11 november 2016 - Katoomba-Wentworth Falls, Australië

In elke commercial over Australië komt altijd een plaatje voor van de Three Sisters in Katoomba (net als het Opera House en de Sydney Harbour Bridge overigens). Vandaag waren we in de gelegenheid om die beroemde plek te bezoeken. Samen met zo`n duizend kwetterende, selfyende en knoflookwalmende Oostaziaten...

Natuurlijk is deze plaats vergeven van de commerciele opzet, maar als je nou toch in de buurt bent moet je er wel heen natuurlijk. Na ons bezoek aan Echo Point, van waaruit de Three Sisters het beste zijn te zien en een mooi uitzicht over het dal bewonderd kon worden (maar geen echo gehoord kon worden door die maar doorlullende chinezen, japanners en koreanen) gingen we door naar Scenic World. Dit is een Disney-achtig opgezet 'pretpark' over de Blue Mountains. Supercommercieel, maar toch wel leuk om meegemaakt te hebben. Je kunt met een horizontale lift met (deels) doorzichtige bodem naar de overkant. Je kunt met de steilste trein ter wereld en met een echt zwitserse kabelbaan naar beneden /boven. Beneden is met vlonders een lang kronkelend pad uitgezet door het regenwoud, dat voornamelijk ongerept is en een aardig beeld geeft van wat er onder de boomtoppen zit die je van boven ziet. Omdat de aziaten een strak schema hebben en waarschijnlijk maar een uurtje met de liften mogen, komen die niet op deze paden en dat is een verademing.

Na die pretgebeuren zijn we doorgereden naar een plaatsje iets verderop, Wentworth Falls. Daar hebben we eerst een door Dick en Annemarie gemaakte lunch van vers gebakken broodjes (uit de vriezer, want die zit in de camper) en zelfgemaakte pannenkoekjes (want we hadden daar beslagmix voor ingeslagen) genomen, terwijl we lekgestoken werden door de muggen. Vervolgens zijn we langs een stijl, maar goed gemaakt, pad een stuk naar beneden gaan lopen. Tot we uitzicht hadden op de waterval die dit plaatsje zijn naam heeft gegeven. Het was de moeite zeker waard, maar de barre tocht terug naar boven zal ons nog lang heugen (Marijke en mij dan).

Na een aangename avond gingen -zoals voorspeld- in de nacht de hemelsluizen open en mochten we de halve nacht genieten van het gekletter op het dak van de camper.