Grotten en bergen

10 november 2016 - Katoomba, Australië

Bij zonsopkomst was het dal waar we gekampeerd hebben nog helemaal mistig, maar een uurtje later was de mist door de zon weggebrand en werd het een mooie dag.

De reden van het bezoek werd duidelijk toen we ontdekt hadden dat er een visitorcenter was waar we de overnachting konden betalen, kaartjes voor de doe-het-zelf-tocht door de grot konden kopen en lekkere koffie. De grot was indrukwekkend. Veel stalagmieten en stalactieten (die hangen), af en toe een babbeltje, automatisch aangaande lichten, ze hadden er echt werk van gemaakt.

Na weer die helse tocht over de dirtroad bereikten we eindelijk de bewoonde wereld weer. Een half uurtje later nam Dick als eerste het stuur over en heeft ons veilig in Katoomba, het hart van de Blue Mountains, afgeleverd. De gewenste camping was vol en bleek ook best wel ver van het openbaar vervoer te zitten, dus we zijn twee dorpen verder op een zustercamping terecht gekomen. Daar zijn we lekker in de zon gaan zitten en daarna een heerlijke zelfgemaakte maaltijd genuttigd.

Wel werden we, zodra we weer internetverbinding hadden, verrast door de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen.

1. Lena Stålklint:
    10 november 2016
    Wat leuk!
  2. Jan en Willeke:
    17 november 2016
    Genoten van jullie reisverslag!! Echt fantastisch wat jullie allemaal meegemaakt hebben.