Sydney bereikt!

29 oktober 2016 - Sydney, Australië

Na de best wel vermoeiende overtocht naar Dubai, volgde de twee keer zo lange vlucht naar Sydney. Ruim 12.000 km in een keer in een tijdsbestek van bijna 14 uur is gewoon lang. Vooral als het slapen moeizaam gaat.

Vanmorgen om zeven uur werden we in Sydney afgeleverd. We waren de dag ervoor om 10 uur lokale tijd in Dubai gestart, dus een paar uur later begon de tweede nacht alweer.

De reis van het vliegveld naar de stad deden we met de trein, nadat we de Sydneyse variant van de OV-chipkaart hadden ingekocht. De wandeling naar het appartement van een ruime kilometer was lastig met al die zware koffers, maar toch wel te doen. Gelukkig werkte de man van de appartementenverhuur ontzettend goed mee. We mochten de koffers bij hem achter de balie zetten en toen de kamer klaar was heeft hij alles (en dat was veel) naar boven gebracht voor ons.

Als je je realiseert dat je vanmorgen om 4 uur 's nachts lokale tijd een ontbijt hebt gekregen, dan kan het gebeuren dat je om 10 uur weer een ontbijt zit te eten in een Cubaansachtige uitspanning vlakbij ons gehuurde appartement. Grappig.

We gingen  na het laatste ontbijt even rusten en daarna weer voor een paar uurtjes de stad in. Chinatown was druk en chaotisch (waar niet). Darling Harbour was leuk. Het is een prachtige haven met veel modieuze uitspanningen, waaronder het Hardrock Café Sydney. Hier werd bier en burgers gedaan, zoals dat hoort. De bediening was al in Haloweensfeer gekleed en lastig te verstaan met een masker voor, maar wel heel aardig. Na een rondje om de haven en nog een bakkie bij een Belgisch chocolacafé was het wachten op het vuurwerk. Uiteindelijk toch pas om tien uur thuis, wat best al laat is zo voor een hele lange eerste dag. Of dat wijs is geweest weten we morgen ... ;)