Een rustig dagje

12 november 2016 - Blackheath, Australië

Na de hevige regenbuien van vannacht werden we niet zo vroeg wakker. Het was weer droog en langzamerhand kwam de zon weer opdagen. Het werd weer gewoon een mooie dag, maar wel met veel wind.

Er was niet direct een omlijnd plan om de dag in te vullen, dus dan gebeurt er in de regel niet veel. Zo ook nu. We zijn in de loop van de middag naar het dorpje gelopen (zeg maat geklommen) en hebben de winkels en horecagelegenheden eens bekeken. Wat opvalt is dat er vrij veel winkeltjes zijn die zeggen dat ze antiek verkopen, wat voor het grootste deel gewoon oude spullen zijn. En als we iets zien dat de moeite waard is, dan kunnen we het niet meenemen, dus dan heb je wat Maarten van Rossum zou noemen 'een tamelijk zinloze exercitie'. Maar je vult er je dag mee, hè.

Omdat we nog krediet op onze lokale OV-kaart hadden die we in Sydney gekocht hadden en we daar ook in deze contreien gebruikt van konden maken, besloten we op de trein te stappen naar een willekeurig gat zeven haltes verder in de Blue Mountains. Waarom daar? Omdat het een minuut of 40 was en dat vonden we wel genoeg Marijke wilde nog wat kopen dat ze in de giftshow van Scenic World had gezien en waarvan wij hadden gezegd dat het daar veel te duur was. We zouden het in een goedkoper dorpje wel vinden. De hoop was erop gevestigd dat we in het dorpje waar we uitstapten een leuk winkelstraatje zouden vinden, maar dat was een misrekening: het wad een nietszeggend gat. Dus maar weer terug met de volgende trein en een tussenstop in Katoomba maken, want daar waren zoveel winkels ... nou, een uur rondbanjeren en nog niet gevonden hè. Dus we gaan morgen terug naar Scenic World voor enkel een bezoekje aan de giftshop

Het avondeten bestond voor het eerst uit een BBQ-maaltijd. Vlak bij onze plek op de camping is een keukengebouw met voor de deur vier gasbarbeques, gratis te gebruiken. Dit zie je hier overal, want dat is goedkoper dan bosbranden blussen die door open vuur BBQ's worden veroorzaakt. Dick was chef en heeft een paar heerlijke stukken vlees geproduceerd Drie rondjes Skipbo met drie verschillende winnaars (behalve ik ) completeerden een onthaaste dag. G'day