Het camperdeel is gestart

2 november 2016 - Sydney, Australië

Na een vroege start en een uur reizen per trein en bus kwamen we op de afgesproken tijd van 10 uur bij de campingboer. Het blijkt dat je voor meerdere merken bij dezelfde club terecht komt en dat het allemaal Apollo campers is. De hele overdrachtprocedure duurt best lang, maar uiteindelijk mochten we van start. De koffers zouden we later wel uitpakken. Het links rijden met een hok van 8 meter vergt de nodige concentratie.

Het eerste doel was de Aldi, om een flinke voorraad eten en drinken in te slaan. Vervolgens moest het Royal National Park bezocht worden. Na een keer misrijden kwamen we uiteindelijk bij een plek waar je kano's en fietsen kon huren en wat kon drinken. Het restaurant zat vol met een bus negentigjarigen die een dagje uitgelaten werden. Eigenlijk hebben we alleen maar wat rondgekeken, wat leuk, mooi en rustgevend was.  Bijvoorbeeld het  Chinese bruidspaar in een roeiboot, waar een fotograaf vanaf de kant plaatjes probeerde te schieten, maar - omdat de bruidegom hoegenaamd niet kon roeien - ineens met een drone verder ging.

Na nog weer een aantal kilometers sturen vonden we de weg naar Wattamolla Beach, een prachtige baai met zandstrand en binnenmeer. We hebben eerst een mooi maar soms wat lastig pad naar de landtong van de baai genomen. Dit was zeker de moeite waard, want het uitzicht was adembenemend.

De volgende attractie was een kustweg die buiten de rotsen om met een brug is gemaakt. Een belevenis!

Als laatste hadden we de mazzel dat we een plekje aan de kustlijn kregen op de camping waar we binnenstrompelden rond een uur of zes. Daar is een foto van te zien in het onderdeel foto's. Vervolgens maakte Annemarie pasta met kip-pesto.  Nou, kwartiertje dacht ik, maar nee, dat lag heel anders en duurde meer dan een uur geloof ik. Maar het smaakte heel lekker.

1. Anton S de Bode:
    2 november 2016
    Heb nog wat moeite om de nieuwste foto's te vinden, maar dat went wel. Heb moeder Merie op haar verzoek ook het kunstje geleerd. Ik geloof dat Sander er ook nog aan te pas gekomen is want ze hadden storing.