Laatste dag Sydney: Bondi Beach, The Eye & nachtferry

1 november 2016 - Sydney, Australië

Op de laatste dag die we in Sydney zijn werd een bezoek gebracht aan het surfwalhalla van Australië, Bondi Beach. Inderdaad, een prachtig gelegen strand met grote brekers en een heerlijke temperatuur en sfeer. Dat er nogal wat geld zit was wel duidelijk, want we hebben een Ferrari, een Audi RS8 en Porsches gezien. De prijzen in de winkels en restaurants waren best wel fors, vonden we.

De uiteinden van de baai zijn rotspartijen. We hebben genoten van het geweld van de golven die tijdens de opkomende vloed steeds verder op de kust kwamen.

De volgende uitdaging die we aangingen was de Sydney Tower Eye, een toren van 358 meter waar je een uitkijkpunt op 250 meter hoogte in kunt bezoeken. Het uitzicht was inderdaad adembenemend, het maken van foto's lastig met weerspiegelingen in de ruiten.

Als laatste was de bedoeling om de haven bij nacht te bezoeken. Dat lukte toen we uiteindelijk een handige ferryroute ontdekten waardoor we en makkelijk weer naar huis konden en te zien kregen wat we wilden zien: Darling Harbour, Harbour Bridge, Opera House en Circular Quai. Het was fris, maar daar hadden we de hele dag die vesten voor meegesjouwd, maar wel heel mooi.