Een dagje naar de Zoo

31 oktober 2016 - Sydney, Australië

Na weer een uitstekend zelfgemaakt ontbijt was dit keer de keus gevallen op een reis met de trein naar Circular Quay (uit te spreken als 'key' merkten we vandaag). Er was vandaag een strak blauw firmament, in tegenstelling tot het grauw van gisteren. Hierdoor zag het Opera House er weer heel anders uit, dus nog meer plaatjes schieten ... Na een overtocht van 12 minuten doemde  de heuvel waar de Taronga Zoo 100 jaar geleden op gesticht werd. Van een afstand zie je eigenlijk haast niets van de Zoo. Maar schijn bedriegt en er waren talloze prachtige dieren in mooie omgevingen te zien. Gelukkig ook heel veel lokale dieren waarvan de meeste in andere gebieden wonen dan wij gaan bezoeken. Laten we zeggen dat de dames er niet rouwig om waren dat de meeste reptielen niet in dit deel van het land voorkomen.

Aan het eind van de dag werd de veerpont weer terug genomen en nogmaals de wijk The Rocks bezocht, dit keer bij een Italiaans restaurant. Omdat ik haast niet meer uit mijn ogen kan kijken van vermoeidheid (toch nog jetlag, denk ik) vandaag een wat beperkter verhaal. Morgen staat Bondi Beach gepland.

Overigens denk ik dat we morgen eindelijk van al die verklede en geschminkte haloweenfiguren af zijn die we al vanaf zaterdag overal zijn tegengekomen.

1. Anton S de Bode:
    31 oktober 2016
    Vinden jullie ook dat die Australiërs zulk plat Engels praten?? Frits, vanavond vroeg naar bed!!
    O ja, vrienden van ons hebben familie in Australië. Zijn ze meerdere keren heen geweest. Dia' s gezien: er lopen vreemde dieren rond in Australië!
  2. Canada 2018:
    1 november 2016
    Inderdaad hebben de Aussies een eigen taal
    Het zijn niet de enige eigenaardige dieren hier