Intussen op de boerderij

8 november 2016 - Murrumbateman, Australië

Al vroeg (voor ons) was een begin gemaakt met het verweiden van twee groepen schapen en het splitsen van een groep in de ooien en de lammeren. Voor die laatste zat er een leuke verrassing aan te komen, maar daarover later.
Nico had al voor die tijd zijn twee rammen naar de behandelschuur gebracht. Daarvan moesten de nagels geknipt worden, maar het in de goede positie plaatsen (op hun kont/rug) mocht Dick doen. Dit ging hem wonderwel af, maar het was wel inspannend (zo te zien).
Vervolgens werden de lammetjes onderhanden genomen. Voor de mannetjes twee rubberen ringetjes (een om het scrotum en een om de staart), voor de vrouwtjes alleen een om de staart en voor allemaal een uniek oormerk, links voor de meisjes en rechts voor de jongetjes. De oormerken blijven hun hele leven zitten, de andere zaken niet, die zijn na een aantal dagen verdwenen.
De dametjes en heertjes waren wel een beetje onwennig met hun nieuwe accessoires, een hoop gingen op de grond liggen rollen, anderen waren bekaf van de spanning van het opgesloten zitten, opgedreven worden en de behandeling. Nico had dit normaal gesproken in zijn eentje moeten doen en dan had het hem een hele dag, van voor zonsopkomst tot het weer donker werd, hebben gekost en nu waren we voor twaalven klaar.

Daarna hielpen we de kapotte grasmaaier op een aanhangertje laden en een aantal balen wol op de ute tillen. Het lukte Nico niet in izjn eentje om een baal van 93 kilo een meter hoog op zijn wagentje te tillen, dus daar konden wij hem goed bij helpen.

Tegen het einde van de middag was het plan om pizza's in het dorp te gaan afhalen. Helaas... op dinsdag was de Takeaway dicht, dus moest ik ietsje verder doorrijden voor een andere pizzatent ... precies een half uur rijden, heen en ook weer terug. Maar dan smaken ze ook extra lekker, natuurlijk, want wat van ver komt ...

Morgen gaan we weer verder, dus op dit moment zijn we de camper (na drie dagen rommel opbouwen) weer aan het voorbereiden op vertrek. Er wordt vannacht voor het eerst sinds Sydney weer eens regen voorspeld. Dat kunnen ze hier goed gebruiken, want het aantal bushfires in deze staat ligt momenteel op 50 geloof ik. Het weer is prachtig. Vandaag soms wat lichte bewolking, maar verder elke dag stralend weer, soms wat hardere wind, maar altijd lekkere temperaturen. En 's nachts lekker koud, dan kun je goed slapen :) En dat ga ik zo doen, want ik denk dat er vanavond geen Skipbo wordt gespeeld. Truste.